نمایشگاه اختصاصی چاپ و صحافی توتالیا ۱۳۸۷ هتل هما تهران

در تاریخ 15 تا 17 مردادماه سال 1387 شرکت توتالیا اقدام به برگزاری نمایشگاه اختصاصی خود در هتل همای تهران نمود. در این نمایشگاه محصولات دوپلو ژاپن، جی بی آی فرانسه ، EBA آلمان و مولتی گراف سویس و گرونهی چین به نمایش گذاشته شد.

سامانه چاپ کتاب توتالیا در این نمایشگاه با استفاده از محصولات توتالیا معرفی و جهت آشنایی به نمایش گذاشته شد. در این سامانه از دستگاه های تکثیر، ترتیب کن و صحافی مجله، تاکن، چسب گرم و برش استفاده می گردد. با توجه به تنوع دستگاه ها در هر قسمت کاربر به آسانی می تواند بسته به حجم و نوع کار، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نماید. قیمت مجموع دستگاه ها از 25 تا 48 میلیون تومان متغیر می باشد. دستگاه تکثیر سری S دوپلو با استفاده از آخرین تکنولوژی 2008 دنیا تولید شده و با استفاده از ترمال هد 600x600 دی پی آی چاپ و ترام یکدست با کیفیت بسیار بالایی را ایجاد می نماید. تغییر رنگ دستگاه تکثیر دوپلو تنها در مدت 10 ثانیه امکان پذیر بوده و همچنین امکان استفاده از انواع رنگ حتی طوسی و طلایی نیز وجود دارد.

هزینه چاپ هر برگ A3 توسط دستگاه تکثیر دوپلو در تیراژ 500 تا 1000 نسخه در حدود 10 ریال برآورد شده و در ادامه چاپ در مراحل ترتیب و صحافی و برش به غیر از چسب هزینه مصرفی دیگری نخواهد داشت. هزینه چاپ و صحافی یک کتاب رقعی 200 صفحه ای در تیراژ 1000 نسخه در سامانه توتالیا تقریبا برابر 400 هزار تومان محاسبه شده، بنابراین هزینه تولید هر نسخه معادل 400 تومان برآورد می گردد. برای استفاده از سامانه توتالیا تنها محوطه ای با مساحت 40 تا 50 متر کافی است و جهت نصب این دستگاه ها نیازی به زیرساخت نبوده و برق مصرفی نیز تک فاز می باشد. بنابراین نصب و راه اندازی سامانه توتالیا تنها در مدت یک روز امکان پذیر است.

لازم به ذکر است که استفاده از سامانه توتالیا تنها با دو نفر اپراتور امکان پذیر بوده و می توان در هر روز یک نسخه کتاب را در هر قطعی تولید نمود. همچنین در این سامانه امکان چاپ و صحافی 1000 جلد از یک مجله در یک روز وجود دارد. اضافه می گردد که در این نمایشگاه از دستگاه شماره زن گرونهی رونمایی گردید.

تاریخ درج: 18 مرداد 1387
932 چاپ صفحه