تولید کتاب

چاپ و صحافی کتاب با جلد شومیز
امروزه با توجه به نیاز روز افزون به جاپ و صحافی کتاب ها در تیراژ کم و به صرفه نبودن آن در سیستم چاپ افست، راه حلی جدید و مقرون به صرفه در یک پکیج ارایه می کنیم. در این پکیج ابتدا برگه های کتاب توسط دستگاه چاپ تک رنگ دوپلو Duplo چاپ و تکثیر می گردند.

در تکثیر اوراق توسط دستگاه دوپلو برای هر صفحه ی چاپی دستگاه یک مستر تهیه کرده و سپس از این مستر می توان به تعداد زیاد چاپ کرد. برای کاهش هرینه مستر مصرفی می توان از هر دو و یا چهار صفحه اصلی یک مستر تهیه کرد و سپس اقدام به چاپ آنها نمود. پس از آن برگه های چاپ شده توسط دستگاه ترتیب کن دوپلو مرتب شده و بعد از آن توسط دستگاه برش EBA به اندازه های مناسب کتاب برش می خورند. در مرحله بعد اوراق چاپی آماده با جلد مربوطه توسط دستگاه چسب گرم دوپلو صحافی شده و پس از برش سه طرف کتاب آماده می گردد. در اینجا خط تولید چاپ و صحافی کتاب با جلد شومیز معرفی می گردد:



 چاپ و صحافی کتاب با جلد سخت
در اینجا می خواهیم روش چاپ و صحافی کتاب با جلد سخت را توضیح دهیم. مهمترین نکته ای که باید بدانیم اینست که جلد سخت را برای هر فرد گیرنده ی کتاب می توانیم به شکل جداگانه و با نام و دیگرمشخصات خود گیرنده تولید کنیم و یا اصطلاحا جلد سخت را شخصی سازی کنیم. در این روش ابتدا برگه های داخلی کتاب را توسط دستگاه تکثیر تک رنگ دوپلو چاپ میکنیم.

در مرحله بعد محتوای جلد برای هر فرد را به طور جداگانه توسط دستگاه چاپ دیجیتال بر روی برگه ی پشت چسب دار Fastbind Tacking Sheet چاپ می کنیم. سپس با استفاده از این برگه چاپ شده و مقوا های کرجی توسط دستگاه Fastbind Casematic جلد سخت را تولید می کنیم. در مرحله آخر برگه های داخلی چاپ شده را با جلد سخت توسط دستگاه Fastbind perfect binder که امکان صحافی با جلد سخت را به ما می دهد صحافی کرده و کتاب آماده می گردد.

لازم به توضیح است که بسیاری از کتاب هایی که با جلد سخت صحافی می گردند در سایز A4 می باشند در این صورت دیگر نیازی به استفاده از دستگاه های ترتیب کن و برش نمی باشد. در ادامه خط تولید کتاب با جلد سخت معرفی می گردد: