تولید آلبوم

نیاز به آلبوم عکس هر روز در حال افزایش می باشد. علاوه بر عکس های گرفته شده درمراسم عروسی و مجالس تولد و دیگر محافل، امروزه هر شخص تعداد بی شماری عکس در دوربین دیجیتال و یا موبایل خود ذخیره کرده و در صورت ارایه آلبوم با کیفیت و با قیمت مناسب میتوان بازار مناسبی برای آن یافت.
با استفاده از دستگاه های برند فستبایند می توانیم آلبوم را با جلد سخت شخصی سازی شده تهیه و تولید نماییم.
بدین منظور ابتدا برروی برگه های پشت چسب دار Tacking Sheet عکس و نوشته های مورد نظر روی جلد آلبوم را توسط دستگاه چاپ دیجیتال چاپ می نماییم. سپس با استفاده از مقواهای کرجی و این برگه چاپ شده توسط دستگاه های Fastbind Casematic جلد سخت آلبوم تهیه و تولید می گردد.
در صورت نیاز می توان از انواع فیلم سلفون Derprosa با مشخصات متفاوت به وسیله دستگاه های سلفون کشی Foliant جهت پوشش برروی برگه های چاپ شده ی جلد سخت و همچنین روی عکس ها استفاده کرد تا جلوه و نمایی بهتر و مطلوب تری داشته باشند همچنین این برگه ها در برابر عوامل محیطی محافظت شده و دوام بیشتری خواهند داشت.
در مرحله ی بعد عکس های چاپ شده توسط دستگاه Fastbind Creaser، خط تا زده و از وسط تا می گردند. دسپس عکس های تاشده توسط برگه های پشت چسب دار Mounting Sheet توسط دستگاه Fastbind FotoMount بصورت پشت به پشت به یکدیگر چسبیده و در نهایت این مجموعه به وسیله برش به اندازه مناسب رسیده و با استفاده از ابزار دستگاه، با دقت در جای خود و درون جلد سخت قرار گرفته و با استفاده از کاغذ های پشت چسب دار به درون جلد چسبیده می شود.
لازم به توضیح است که استفاده از این روش بسیار راحت بوده به طوریکه یک اپراتور به آسانی و در زمان بسیار کوتاه با ظرافت و دقت بسیار بالا می تواند آلبوم عکس را از ابتدا تا انتها به انجام برساند.
نکته قابل توجه اینکه در این روش تولید آلبوم، چه در مرحله تولید جلد سخت و چه در مرحله اتصال عکس ها به یکدیگر از هیچگونه چسب مایع استفاده نشده و هیچگونه آلودگی ناشی از مصرف چسب به وجود نمی آید.
در صورتی که عکس های مورد نظر در دوطرف کاغذ چاپ شده باشند در این حالت بجای چسباندن عکس ها با برگه های پشت چسب دار از دستگاه صحافی چسب PUR برای چسباندن آنها در قسمت عطف به جلد سخت تهیه شده استفاده می گردد.
در ادامه چند خط تولید برای تهیه و تولید آلبوم ارایه می گردد.